Koders Search - search codes here!

Friday, August 03, 2007

Entery Jam 8:35 PM

Assignment claim data conversion ke SAP file interface sudah pun complete. Cuma tinggal untuk melaksanakan System Integration Test dengan pihak di sana. Isteri masih belum habis bekerja. Perut sudah lapar..nasib baik Fendi membawa turun kuih La Cucur hasil seludupannya dari meeting Sales Commitee di atas. Makan karipap yang berharga seringgit. Dengar khabar karipap tersebut di beli dengan harga 3 seringgit. Untung besar le macam tu. Sambil merehatkan otak sekejap sambil men'download' trailer untuk Ipodku. Filem Heartbreak Kid lakunan Ben Stiller macam best aje.Kerja agak kucar kacir sekarang.Di samping membuat coding, saya juga di beri tugasan untuk melakukan kajian mencari sumber data transaksi untuk projek mega yang akan di lembutlancarkan around next week (yelah tu..). These days i'm beginning to receive assignment sebegini. Atas alasan apa saya pun tidak tahu.Yang nyatanya tangan dan otakku amat tak keruan kerana tidak membuat sebarang system development secara hard core akhir-akhir ini.Bos sudah bertanya selesakah saya dengan tugasan di luar domain kepakaran? Saya menjawab: Bos saya memerlukan skill skill lembut (soft skills) ini untuk menjadi aset yang berharga kepada syarikat. Thinking back..it was quite a bodek punya answer heheh. But i do need these skills..since i've spent quite a long time with for loops, object oriented other java programming syntaxes. Seorang kawan pernah berkata..dunia corporate bukan dunia kau..dunia kau adalah develop software..kau dan aku sama we dont belong in that world. Kawan ini dulu nye penah bersama di dunia korporat tetapi mengorak langkah berani keluar dari hidup yang stabil mengejar apa yang paling disukainya. Mungkin not my time yet but it will happen someday. I am trying to climb the ladder here..at least if i wont make it sekurang-kurangnye aku die trying. I know it's a bit susah dilakukan but bak cogankata Pengakap "Buat Sehabis Baik"!

No comments: